Blog

Najnowsze wpisy

Argument Matching w Moq (np. It.Is, It.IsAny, Verify)
1 maja 2024 Testowanie Tajko

Argument Matching to kluczowy aspekt tworzenia elastycznych i wyrafinowanych testów jednostkowych przy użyciu biblioteki Moq w C#. Pozwala on na

Czytaj więcej
Rozpoznawanie i Zastosowanie Obiektów Testowych w .NET: Dummy, Fake, Stubs, Mocks i Spies
1 maja 2024 Testowanie Tajko

Testowanie jednostkowe to fundament jakości oprogramowania w metodologiach agile i beyond. W języku C# przy użyciu frameworka xUnit, testy jednostkowe

Czytaj więcej
Wprowadzenie do Mockowania w Testach Jednostkowych z użyciem xUnit
1 maja 2024 Testowanie Tajko

W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się jednemu z najważniejszych narzędzi w arsenale każdego testera oprogramowania: mockowaniu w ramach testów jednostkowych przy

Czytaj więcej
Zrozumienie Asercji w xUnit: Kluczowe Metody i Ich Zastosowanie
1 maja 2024 Testowanie Tajko

Dziś zagłębimy się w fascynujący świat asercji w testach jednostkowych z użyciem frameworka xUnit. Asercje to kluczowe narzędzia w arsenale

Czytaj więcej
FileZiper – Czyli prosta archiwizacja danych
18 kwietnia 2024 Bez kategorii Tajko

Skończyłem niedawno pracować nad nowym projektem, który pojawił się tak nagle, jak to w życiu bywa, masz jakiś problem, szukasz

Czytaj więcej
Rozszerzenia do Visual Studio – AAASnippet, RegionSnippet
21 sierpnia 2022 Rozszerzenia do Visual Studio Tajko

Hej, chciałem się z wami podzielić dwoma rozszerzeniami do Visual Studio, które z lenistwa wczoraj napisałem jednocześnie dopiero ogarniając jak takie coś stworzyć i wrzucić włącznie z gitem hehe..

Czytaj więcej
9. Programowanie obiektowe – Dziedziczenie, klasa bazowa, modyfikatory dostępu (hermetyzacja), klasa abstrakcyjna (abstract), klasa zapieczętowana (sealed), wielokrotne dziedziczenie (Interface)
18 lipca 2022 C#, Poradnik Tajko

Kolejny punkt przy programowaniu obiektowym, tym razem omówię dziedziczenie i pokażę na przykładach, kiedy może się przydać, wspomnę o klasie bazowej, pokażę klasę abstrakcyjną…

Czytaj więcej
8. Programowanie obiektowe – Klasy, konstruktory, destruktory, static
26 czerwca 2022 C#, Poradnik Tajko

Wstęp do programowania obiektowego, omówiono czym są klasy, jak tworzyć obiekty klasy, czym są konstruktory i wiele innych…

Czytaj więcej
7. Metody – Grupa poleceń, która wykonuje określone działanie
12 czerwca 2022 C#, Poradnik Tajko

Metody – Czasami nazywana funkcją. Jest to coś w rodzaju przepisu np. na ciasto w którym..

Czytaj więcej